Accountmanager

Solliciteer nu

Accountmanager

 Ster zoekt een resultaatgerichte accountmanager met media ervaring. Je zorgt ervoor dat wij de reclameruimte op de zenders en websites van de Publieke Omroep zo goed mogelijk verkopen. Je bezoekt mediabureau’s en adverteerders, verdiept je in hun marketingcommunicatievraagstukken en presenteert onderbouwde mediaplannen. Je beheert bestaande klantrelaties en bouwt ze verder uit, daarnaast richt je je op het acquireren van nieuwe klanten. Je volgt de ontwikkelingen in de (media)markt op de voet en speelt hier proactief op in.

Zo kan je dag eruit zien
Maandagochtend, 8.30 uur. Je start je werkdag vandaag vanuit huis met het checken van de kijkcijfers van het weekend. Zou die eerste uitzending van “Wie is de Mol” weer alle records hebben verbroken? Wat een goed nieuws voor die nieuwe adverteerder die vorige week akkoord is gegaan met je mediaplan, het was tenslotte de eerste spot van de campagne. Jij snapt als geen ander dat dit een erg belangrijk moment is voor de marketingcommunicatiemanager. Je besluit hem straks vanuit de auto nog even te bellen en alvast te sparren over mogelijke inzet rondom de naderende Olympische Spelen.

Je beantwoordt enkele mails om te zorgen dat ook de administratie vlekkeloos verloopt en werkt vervolgens een televisieplan verder uit met je research collega. Dit plan ga je straks bespreken bij de betreffende adverteerder. Na de files ga je op pad naar deze afspraak. Je weet dat hij overweegt om reclame op de publieke radiozenders aan het mediaplan toe te voegen. Jij stelde voor om tijdens de afspraak meteen alle mogelijkheden op de radiozenders door te nemen. En als je er toch bent, ga je ook graag in gesprek over de mogelijke meerwaarde van digital. Aan tafel breng je de behoeften van de klant in kaart, geef je een eerste advies en laat je natuurlijk die gave programmaclips uit je laatste presentatie zien. Later werk je op basis van relevante insights alles dan uit in een passend advies.

In de middag schakel je met de afdeling communicatie over een mailing die de deur uit gaat naar zakelijke beslissers en benader je potentiële adverteerders actief. Je deelt belangrijke insights en kansen via social media en volgt de ontwikkelingen in de (media)markt op de voet.

Geen dag is hetzelfde. Je werkt, net als alle collega’s bij Ster, hard en resultaatgericht. Daarnaast is er ook tijd voor ontspanning. Bijvoorbeeld door een potje te tafelvoetballen of – tennissen. Ook doen we mee aan sportevenementen en zorgen we voor vers fruit op de afdeling. Op vrijdagmiddag is er altijd een gezellige borrel. Last but not least: je komt in een heel leuk en professioneel team terecht!


Wie ben jij?
• Je hebt een relevante, afgeronde HBO-/WO-opleiding.
• Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in een B-to-B-omgeving, waarvan (écht) minimaal 2 jaar in de mediabranche.
• Je bent resultaatgericht en kenmerkt je door uitstekende advies- en verkoopvaardigheden.
• Je ziet en benut altijd commerciële kansen die klanten toegevoegde waarde bieden.
• Je bent samenwerkingsgericht.

Wat bieden wij?
• Een afwisselende baan met veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid.
• Een auto, telefoon en laptop van de zaak.
• Aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
• Een fijne werkplek met goede parkeergelegenheid.
• Een ongekend goede werksfeer.
• Onbeperkte leermogelijkheden binnen het werk en via onze Ster Academy.
• Een baan bij dé verkooporganisatie van reclame op de zenders en websites van de Publieke Omroep.
• Eén keer per twee weken een vrije dag door onze 36-urige werkweek.

Interesse? 
Heb je zin om bij ons te komen werken? Dan ontvangen we graag je gemotiveerde reactie met cv via onderstaande button. Eerst nog vragen? Bel dan Bart Helthuis, salesmanager: 035-672 55 00. De sluitingsdatum voor deze vacature is woensdag 14 februari 2018.