Inventory planner

Solliciteer nu

Inventory planner

Ster zoekt een proactieve inventory planner met een goed analytisch vermogen. Je plant campagnes en optimaliseert de prognoses voor de reclameblokken op tv en radio. Je hebt dagelijks contact met de afdeling schemazaken van de publieke omroep om de reclameblokken af te stemmen. Je maakt rapportages over de bezettingsgraad en omzetontwikkeling. Ook neem je deel aan projecten om de capaciteit aan reclamezendtijd zo goed mogelijk te benutten. 

Zo kan je dag eruit zien
Maandagochtend bij Ster. Je dag begint met een kop écht goeie koffie. Terwijl je bij de koffieautomaat staat, gaan je gedachten uit naar de kijkcijfers van de afgelopen dagen: “Zullen de gerealiseerde kijkcijfers een positieve invloed hebben op de voorraad en hoe staan de campagnes ervoor?” Dat is dan ook het eerste waar je mee aan de slag gaat. Je optimaliseert de tv- en radio-reclameblokken van de volgende dag, boekt nog een stopper en analyseert de kijkcijfers van het afgelopen weekend.

Zo, de deadline is weer gehaald en je collega’s van planning kunnen aan de slag met het optimaliseren van de campagnes. Vervolgens breng je alle Ster-collega’s op de hoogte van de omzet op radio, tv en digital; het target is in zicht, maar de beschikbare voorraad aan reclameruimte is zo goed als op. Hier moet wat aan gedaan worden. Je pakt de telefoon en belt je hulplijnen bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) en kijkt samen wat er mogelijk is. “Kun je meteen even meekijken naar donderdag? Ik kom een minuut te laat uit bij Nieuwsuur, maar kan wel een minuut aan het begin van de avond compenseren.” Je verwerkt de wijzigingen en exporteert de nieuwe bloklengtes naar de NPO.

Na de lunch (óf na een flinke wandeling op de nabij gelegen hei) kun je er weer tegenaan. Je verwerkt omroeppromo’s en de (aan)vragen van diverse charitatieve klanten. Tussendoor komt je collega van planning langs: “of het reclameblok na “3 Op Reis” nog 20 seconden langer kan?” Je checkt dit gelijk en maakt zo je collega én de klant blij. De dag vliegt voorbij, je verwerkt nog een programmawijziging, leest een prognosebestand in, werkt verder aan een rapportage en controleert of de reclameblokken aan de wettelijke grens van 12 minuten voldoen.

Je werkt hard, maar er is ook tijd voor ontspanning. Tafelvoetbal in ons bedrijfsrestaurant, tafeltennis in de kelder, onze vrijdagmiddagborrel én op zijn tijd een ticket voor een gaaf (al dan niet inhoudelijk) evenement. Bovendien kom je in een heel hecht en professioneel team terecht. We nemen je graag op als nieuwe ‘ster’, helpen je op weg en laten je dan zelf knallen.


Wie ben jij?
• Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau;
• Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in de media;
• Je bent commercieel, analytisch én praktisch, communicatief vaardig en nauwkeurig;
• Je bent een echte multitasker die goed prioriteiten kan stellen.

Wat bieden wij? 
• Een interessante functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid;
• Aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
• Een kantoor met goede parkeergelegenheid en dichtbij treinstation;
• Een ongekend goede werksfeer;
• Onbeperkte leermogelijkheden binnen het werk en via onze Ster Academy;
• Eén keer per twee weken een vrije dag door onze 36-urige werkweek (32 uur is bespreekbaar).

Over Ster
Ster is verantwoordelijk voor de verkoop van reclame op de radio- en televisiezenders en websites van de publieke omroep. Binnen de mediabranche onderscheidt Ster zich door haar kwaliteit, professionaliteit en betrouwbaarheid. De bedrijfscultuur van Ster is open, nuchter, zeer gedreven en markt- en klantgericht. Binnen Ster is volop ruimte voor nieuwe ideeën en initiatieven. Sterker nog, deze betrokkenheid om de organisatie te blijven ontwikkelen wordt ook van iedereen gevraagd. Als inventory planner werk je in het team capaciteit dat deel uitmaakt van de afdeling marketing.

Interesse? Reageer meteen!
Heb je zin om bij ons te komen werken? Dan ontvangen we graag je gemotiveerde reactie met cv via onderstaande button. Eerst nog vragen? Bel dan met Roel van Santen (manager marketing): 035-672 55 00. De sluitingsdatum voor deze vacature is vrijdag 16 februari 2018.