Teammanager research & development

Solliciteer nu

Teammanager research & development

Ster zoekt een ondernemende, resultaatgerichte en inspirerende teammanager research & development. Met jouw aantoonbare managementervaring weet je op een coachende manier het team van analisten, research consultants, projectleiders en datascientists aan te sturen. Je hebt je sporen verdiend op het gebied van media-onderzoek en je hebt een visie op hoe Ster de behoefte uit de markt kan vertalen naar relevant onderzoek en innovatieve r&d-projecten. 

Zo kan je dag eruit zien
Maandagochtend, 9.00 uur bij Ster. Je dag begint met een kop écht goeie koffie. Met het marketingteam trappen we de week af in de inspiratiekamer en jij vertelt enthousiast aan de groep over het onderzoek op basis van impliciet meten. Na de bijeenkomst schiet een researchconsultant je aan en vraagt je hulp bij de onderzoekspresentatie die hij vanmiddag gaat geven bij de klant. Later die ochtend komt een team van een onderzoeksbureau langs om hun ideeën toe te lichten over het meten van creatie en reclameherkenning. Je spreekt met Brenda, projectleider onderzoek, af dat zij jou volgende week advies uitbrengt over deze pitch.

Na de lunch (óf na een flinke wandeling op de nabij gelegen hei) neem je even tijd om de onderzoeksresultaten te lezen van het laatste impactonderzoek dat Ster in samenwerking met een mediabureau heeft gehouden. Je schiet Hester, teammanager communicatie, even aan om met haar te sparren over de publicatie van dit onderzoek. Na de meeting met de salesmanagers en analisten, waar jullie besproken hebben op welke groeibranches sales zich de komende periode gaat richten, blaas je even stoom af met een potje tafeltennis. Nu heb je weer nieuwe energie om de complexe materie van het machine learning project te begrijpen als je je daarover laat bijpraten door de projectleider strategie & innovatie en de datascientist. Aan het einde van de dag werk je verder aan je afdelingsplan over het hoe, wat en waarom van research & development binnen Ster. 

Geen dag is hetzelfde en dat maakt het werken bij Ster nou precies zo leuk. Je werkt, net als iedereen hier, hard en resultaatgericht. Daarnaast is er ook tijd voor ontspanning. Tafelvoetbal in ons bedrijfsrestaurant, tafeltennis in de kelder, onze vrijdagmiddagborrel, een event op zijn tijd. En je komt in een heel leuk en professioneel team terecht!


Wie ben jij?
• Je hebt een relevante, afgeronde WO-opleiding;
• Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van research, bij voorkeur in de mediabranche;
• Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het coachend leidinggeven aan professionals;
• Je kenmerkt je door visie, ondernemerschap, aanpakkersmentaliteit en tóch die helikopterview;
• Je bent een inspirerende collega en kent de mediawereld goed.

Wat bieden wij?
Een mooie functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid;
• Een plek in een heel leuk en professioneel team;
• Een baan in een interessante en dynamische branche bij dé verkooporganisatie van reclame op de zenders en websites van de publieke omroep;
• Aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
• Een kantoor met goede parkeergelegenheid en dichtbij treinstation;
• Een ongekend goede werksfeer;
• Onbeperkte leermogelijkheden binnen het werk en via onze Ster Academy;
• Eén keer per twee weken een vrije dag door onze 36-urige werkweek (32 uur is bespreekbaar).

Over Ster en de afdeling marketing
Ster is verantwoordelijk voor de verkoop van reclame op de radio- en televisiezenders en websites van de publieke omroep. Binnen de mediabranche onderscheidt Ster zich door haar kwaliteit, professionaliteit en betrouwbaarheid. De bedrijfscultuur van Ster is open, nuchter, zeer gedreven en markt- en klantgericht. Binnen Ster is volop ruimte voor nieuwe ideeën en initiatieven. Sterker nog, deze betrokkenheid om de organisatie te blijven ontwikkelen wordt ook van iedereen gevraagd.
Het team research & development maakt, samen met de teams capaciteit en communicatie, deel uit van de afdeling marketing. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het aanbod van Ster. Rondom welke programmering maken we welke proposities om reclamezendtijd te verkopen? Wat is de juiste prijs en hoe presenteren we wat we verkopen? Welke onderzoeken leveren daarvoor relevante insights? Dat soort vragen. Voor de afdeling marketing is een belangrijke verbindende rol weggelegd tussen de operationele organisatie van de omroepen en onze afdeling sales.  

Interesse? Reageer meteen!
Heb je zin om bij ons te komen werken? Dan ontvangen we graag je gemotiveerde reactie met cv via onderstaande button. Eerst nog vragen? Bel dan met Roel van Santen (manager marketing): 035-672 55 00. De sluitingsdatum voor deze vacature is vrijdag 16 februari 2018.