Accountmanager

Solliciteer nu

Accountmanager

Commerciële relatiebeheerder gezocht met verstand van media!

Ster zoekt een resultaatgerichte accountmanager met ervaring in de media (bij voorkeur TV & radio). Je verkoopt de reclameruimte op de zenders en websites van de Publieke Omroep. Je bezoekt mediabureau’s en adverteerders, verdiept je in hun marketingcommunicatievraagstukken en presenteert onderbouwde mediaplannen. Je beheert bestaande klantrelaties en bouwt ze verder uit. Je volgt de ontwikkelingen in de (media)markt op de voet en speelt hier proactief op in.

Zo kan je dag eruit zien
Maandagochtend, 8.30 uur. Je start je werkdag vandaag vanuit huis met het checken van de kijkcijfers van het weekend. Zou de serie BuZa net zo goed bekeken zijn als Penoza destijds? Ja! Wat een goed nieuws voor die nieuwe adverteerder die vorige week akkoord is gegaan met je mediaplan, het was tenslotte de eerste spot van de campagne. Jij snapt als geen ander dat dit een belangrijk moment is voor de marketingcommunicatiemanager. Je besluit haar straks nog even te bellen en alvast te sparren over mogelijke inzet rondom de naderende feestdagen.

Je beantwoordt wat mails zodat ook de administratie vlekkeloos verloopt en doet een laatste check op het mediaplan waaraan je samen met je research collega hebt gewerkt. Dit plan ga je straks bespreken met een aansprekende internationale adverteerder. Deze klant maakt gebruik van een mediabureau (waar je kind aan huis bent) en adverteert al jarenlang op televisie. Maar je wist ook dat hij overwoog om hier radioreclame aan toe te voegen. Daarom stelde jij voor om langs te komen om meer te vertellen over de mogelijkheden op de radiozenders van de Publieke Omroep, zeker nu de Top 2000 er weer aan komt. De behoeften van de klant zijn altijd leading, dus die bracht je eerst in kaart. Je gaf een eerste advies maar hebt nu dus alles aan de hand van relevante insights uitgewerkt in een concreet voorstel. Benieuwd naar wat hij ervan vindt! Op de terugweg naar huis niet vergeten die charitatieve klant te bellen over dat online voorstel dat je had gedaan.

In de middag schakel je met de afdeling communicatie over een mailing die de deur uit gaat naar zakelijke beslissers en benader je potentiële adverteerders actief. Een collega uit je team videobelt je voor advies. Over media hoef je haar helemaal niets te uit te leggen, maar over hoe ze tóch een mogelijkheid creëert om bij ”die moeilijk benaderbare klant” aan tafel te komen omdat ze voor hem een relevante kans ziet, is ze bij jou aan het juiste adres. Je staat bekend om je enorme salesdrive en -ervaring en krijgt juist energie van dit soort uitdagingen. Je denkt met haar mee en helpt haar op weg. Wat natuurlijk ook helpt is dat je bij Ster werkt rondom het mooie programma-aanbod van de NPO, met een groot en kwalitatief bereik in interessante, kapitaalkrachtige doelgroepen.

Je sluit de dag af, maar niet nadat je je nog even hebt aangemeld voor die interessante training die je gaat volgen!

Geen dag is hetzelfde. Je werkt, net als alle collega’s bij Ster, hard en resultaatgericht. Daarnaast is er ook tijd voor ontspanning. Met elkaar sporten en een (al dan niet online) pubquiz horen erbij. We kunnen niet wachten tot we onze klanten en collega’s allemaal weer live kunnen ontmoeten op kantoor! Voor werkoverleg of een potje tafelvoetbal of –tennis. Of stoelmassages en vers fruit! Gelukkig houden we via Teams goed contact met elkaar en hopen we op betere tijden. Je komt in ieder geval in een heel leuk en professioneel team terecht!

Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal een relevante HBO-opleiding afgerond;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in een B-to-B-omgeving, waarvan (écht) minimaal 2 jaar in de mediabranche bij voorkeur met ervaring op het gebied van TV en/of radio;
  • Je kunt goed samenwerken, bent resultaatgericht en kenmerkt je door uitstekende advies- en verkoopvaardigheden;
  • Je ziet en benut altijd commerciële kansen die klanten toegevoegde waarde bieden;
  • Je hebt een passie voor reclame en affiniteit met de publieke omroep.

Wat bieden wij?

  • Een gave & afwisselende baan met veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid;
  • Een baan in een interessante en dynamische branche bij dé verkooporganisatie van reclame op de zenders en websites van de publieke omroep.
  • Een auto en laptop van de zaak en een goede mobiele telefoonvergoeding;
  • Aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, met aandacht voor vitaliteit en werk-privébalans;
  • Een ongekend goede werksfeer;
  • Onbeperkte leermogelijkheden binnen het werk en een ruimhartig opleidingsbeleid;
  • Eén keer per twee weken een vrije dag door onze 36-urige werkweek.

Over Ster
Ster is verantwoordelijk voor de verkoop van reclame op de radio- en televisiezenders en online kanalen van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Dankzij de diverse kwaliteitsprogramma’s van de NPO bieden we adverteerders een groot bereik. Binnen de mediabranche onderscheiden we ons door onze kwaliteit, toegankelijkheid en betrouwbaarheid. Dat zie je niet alleen in ons gedrag naar klanten toe, maar ook bij collega’s onderling.

Onze bedrijfscultuur is open, nuchter, gedreven en markt- en klantgericht. De organisatie is met zo’n 80 medewerkers middelgroot en kent een platte organisatiestructuur, waardoor de communicatielijnen kort en direct zijn. Ster heeft een sterke, toonaangevende positie in de markt en biedt volop ruimte voor nieuwe ideeën en initiatieven. Sterker nog, deze betrokkenheid om de organisatie te blijven ontwikkelen wordt ook van iedereen gevraagd.

Volkomen vanzelfsprekend natuurlijk, maar toch: Ster gelooft in een inclusieve organisatie, die op haar best is als we een diversiteit aan perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis in huis hebben. Elkaar versterken, daar gaat het om! Iedereen is dus van harte welkom om te solliciteren en bij ons te werken, ongeacht gender, leeftijd, afkomst, beperking, religieuze- of seksuele oriëntatie.

Interesse?
Heb je zin om bij ons te komen werken? Dan ontvangen we graag je gemotiveerde reactie met cv via onderstaande button. Eerst nog vragen? Bel dan Sabrina Pieters, salesmanager, 06 – 22 24 72 75.