Data scientist

Solliciteer nu

Data scientist

Ster zoekt een hands-on, communicatief vaardige en ondernemende data scientist die ervaring heeft met Python, Pandas en Sklearn. Bij Ster hebben we de beschikking over veel gestructureerde data, dus je kunt direct starten met het daadwerkelijk bouwen van modellen. Hierbij druk je echt je stempel op de organisatie en de business door innovatieve projecten van A tot Z op te pakken, dus van projectplan tot en met implementatie. En natuurlijk al het extrapoleren, programmeren en modelleren wat ertussen zit.  

Zo kan je dag eruit zien
Het is maandagochtend en het hele marketingteam komt kort samen tijdens de Weekstart. Dit keer staan de resultaten van de Ster brand tracker op de agenda. Fijn om te merken dat de inspanningen van de afdeling de afgelopen 6 maanden winst hebben opgeleverd! Daarna ga je verder met jouw model dat voorspelt welke reclame de Ster Gouden Loeki dit jaar gaat winnen. Als dat goed gaat kunnen we de voorselectie voor deze verkiezing op termijn geautomatiseerd laten plaatsvinden. Machine learning is jouw ding en je vindt het heerlijk om de hele morgen aan de parameters en features te sleutelen om zo het model te optimaliseren.

Na een gezellige lunch en/of wandeling op de hei is het tijd voor je presentatie bij de salesafdeling: jouw leadgeneratiemodel is namelijk zo goed als gereed. Dit model levert leads op van nieuwe bedrijven die nu nog geen radio-, televisie- of internetreclame inzetten, maar volgens jouw model een grote kans hebben om binnen afzienbare tijd te gaan adverteren. Door jouw ervaring met het opzetten van infrastructuren heb je er samen met je IT-collega voor gezorgd dat het model optimaal runt. De salesafdeling is er super enthousiast over en met de gegeven feedback kun je het model de komende weken verder tweaken.

Aan het einde van de dag duik je samen met je collega data scientist een meetingroom in om te sparren over de mogelijkheden voor een banner-effectiviteitstool. Samen bedenken jullie welke features en algoritmes het best te gebruiken zijn om deze tool te ontwikkelen. Collega’s in sportkleding tikken tegen het raam, wijzend op hun horloge. Oja, je had gezegd dat je mee zou doen met de wekelijkse fitboks-avond!

Bij Ster is geen dag hetzelfde. Je werkt gefocust en resultaatgericht, maar er is ook tijd voor ontspanning. Tafelvoetbal of -tennis, deelname aan een sportief toernooi of de wekelijkse fitboksavond dus. Een stoelmassage op zijn tijd, de vrijdagmiddagborrel en zo nu en dan een ticket voor een interessant (al dan niet inhoudelijk) evenement of congres horen er ook bij. Je landt in een leuk en professioneel team dat al interessante projecten heeft opgeleverd, bijvoorbeeld de AdScan. En we hebben meer dan genoeg gestructureerde data en ideeën voor toekomstige projecten. Wat denk je van een automatische tool die de effectiviteit van radio reclame voorspelt, of een dynamische floor pricing tool voor online video en banners?

Wie ben jij?

*Je hebt een academisch werk- en denkniveau met een bèta-achtergrond;
*Je hebt relevante werkervaring in een soortgelijke functie als data scientist;
*Je hebt ervaring met Python en libraries voor machine learning en datamanagement, -analyse en -visualisatie;
*Ervaring met neurale netwerken en deep learning-technieken zoals TensorFlow en Keras is een pré;
*Ervaring met data engineering zoals het deployen van modellen in de cloud is een pré;
*Je staat sterk in je schoenen, kunt goed samenwerken en bent resultaatgericht;
*Je hebt affiniteit met reclame.

Wat bieden wij?
*Heel veel gestructureerde data en ideeën zodat je direct met je expertise aan de slag kunt;
*Een interessante functie met afwisseling en verantwoordelijkheid;
*Aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, met aandacht voor vitaliteit en werk-privé balans;
*Onbeperkte leermogelijkheden binnen het werk en via onze Ster Academy;
*Een kantoor met goede parkeergelegenheid en dichtbij treinstation;
*Een ongekend goede werksfeer;
*Eén keer per twee weken een vrije dag door onze 36-urige werkweek (32 uur is bespreekbaar).

Over Ster
Ster is verantwoordelijk voor de verkoop van reclame op de radio- en televisiezenders en online kanalen van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Dankzij de diverse kwaliteitsprogramma’s van de NPO bieden we adverteerders een groot bereik.
Binnen de mediabranche onderscheiden we ons door onze kwaliteit, toegankelijkheid en betrouwbaarheid. Dat zie je niet alleen in ons gedrag naar klanten toe, maar ook bij collega’s onderling. Onze bedrijfscultuur is open, nuchter, zeer gedreven en markt- en klantgericht. De organisatie is met zo’n 85 medewerkers middelgroot en kent een platte organisatiestructuur, waardoor de communicatielijnen kort en direct zijn. Ster heeft een sterke, toonaangevende positie in de markt en biedt volop ruimte voor nieuwe ideeën en initiatieven. Sterker nog, deze betrokkenheid om de organisatie te blijven ontwikkelen wordt ook van iedereen gevraagd.

Interesse?
Heb je zin om bij ons te komen werken? Upload dan je motivatie en CV via onderstaande button. Eerst nog wat vragen? Bel met Patricia Sonius, Manager Research & Development: 035-672 55 36.