Online marketeer

Solliciteer nu

Online marketeer

Wil jij met jouw kennis en ervaring de online marketing en social media aanpak van Ster naar een hoger niveau tillen? Krijg je er energie van om op basis van cijfers onze online en social kanalen te verbeteren? Dan ben jij de online marketeer die we zoeken! In deze functie realiseer je groei in traffic, conversie, leads en volgers door het optimaliseren van onze online kanalen, zoals ster.nl, social media, e-mailmarketing, marketing automation, SEO en Google Ads campagnes. Aantoonbare online kennis en ervaring is een must: jij weet alles van dergelijke kanalen inclusief de analysekant ervan (onder meer Google Analytics kent geen geheimen voor je). Je zet niet alleen de lijnen uit, maar pakt ook de uitvoering op.

Zo kan je dag eruit zien
Maandagochtend, 9.00 uur bij Ster. Je dag begint met een kop écht goeie koffie. Vervolgens ga je aan de slag met de maandelijkse nieuwsbrief op basis van dynamische content die er volgende week uitgaat. Je kijkt naar de opens en clicks van de vorige edities en op basis daarvan optimaliseer je de komende nieuwsbrief. Daarna maak je op basis van de door jou aangescherpte social strategie een planning voor de komende weken. Aan het einde van de ochtend help je een teamlid met het opzetten van een effectieve landingspagina voor het event dat zij organiseert.

Na de lunch (óf na een flinke wandeling op de nabij gelegen hei) kun je er weer tegenaan. Je middag vliegt voorbij met het uitwerken van een plan om de conversie op de website te verhogen en het live zetten van een marketing automation flow voor een nieuwe whitepaper. Je sluit de dag af met een rapportage (incl. verbeteracties) voor de online statistieken van de website, mailings, social en Google Ads campagnes.

Geen dag is hetzelfde en dat maakt het werken bij Ster nou precies zo leuk. Je werkt, net als iedereen hier, hard en resultaatgericht. Daarnaast is er ook tijd voor ontspanning: een potje tafelvoetbal of tafeltennis tussendoor, een (digitale) borrel, een event op zijn tijd. En je komt in een heel leuk en professioneel team terecht.

Wie ben jij?
• Je hebt minimaal een relevante HBO-opleiding afgerond;
• Je bent een stevige online marketeer met minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol;
• Het ontwikkelen van een social media strategie gaat je makkelijk af;
• Je hebt ervaring met het beheren én verbeteren van online kanalen (website, social media, e-mailmarketing, marketing automation, SEO en Google Ads) inclusief het monitoren, analyseren en rapporteren van deze kanalen en de doorvertaling naar praktische verbetervoorstellen.
• Als persoon ga je makkelijk zelfstandig aan de slag en kom je proactief met (verbeter)ideeën die je omzet in actie. Daarnaast ben je daadkrachtig en resultaatgericht, houd je overzicht en regie en kun je goed schakelen tussen strategisch & analytisch denken en operationeel werken;
• Je kunt goed samen- en projectmatig werken;
• Je hebt een vlotte pen, met name voor social en SEO-content;
• Je hebt interesse in media en de publieke omroep;
• Ervaring in B-to-B is een pré.

Wat bieden wij?
• Een gave functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid;
• Een baan in een interessante en dynamische branche bij dé verkooporganisatie van reclame op de zenders en websites van de publieke omroep;
• Aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, met aandacht voor vitaliteit en werk-privé balans;
• Onbeperkte leermogelijkheden binnen het werk en via onze Ster Academy;
• Een kantoor met goede parkeergelegenheid en een treinstation dichtbij;
• Thuiswerkmogelijkheden;
• Een ongekend goede werksfeer;
• Eén keer per twee weken een vrije dag door onze 36-urige werkweek (32 uur is bespreekbaar). 

Over Ster
Ster is verantwoordelijk voor de verkoop van reclame op de radio- en televisiezenders en online kanalen van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Dankzij de diverse kwaliteitsprogramma’s van de NPO bieden we adverteerders een groot bereik. Binnen de mediabranche onderscheiden we ons door onze kwaliteit, toegankelijkheid en betrouwbaarheid. Dat zie je niet alleen in ons gedrag naar klanten toe, maar ook bij collega’s onderling.
Onze bedrijfscultuur is open, nuchter, gedreven en markt- en klantgericht. De organisatie is met zo’n 80 medewerkers middelgroot en kent een platte organisatiestructuur, waardoor de communicatielijnen kort en direct zijn. Ster heeft een sterke, toonaangevende positie in de markt en biedt volop ruimte voor nieuwe ideeën en initiatieven. Sterker nog, deze betrokkenheid om onze organisatie te blijven ontwikkelen wordt ook van iedereen gevraagd.
Volkomen vanzelfsprekend natuurlijk, maar toch: Ster gelooft in een inclusieve organisatie, die op haar best is als we een diversiteit aan perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis in huis hebben. Elkaar versterken, daar gaat het om! Iedereen is dus van harte welkom om te solliciteren en bij ons te werken, ongeacht gender, leeftijd, afkomst, beperking, religieuze- of seksuele oriëntatie.

Interesse?
Heb je zin om bij ons te komen werken? Dan ontvangen we graag je motivatie en cv via onderstaande button. Heb je eerst nog vragen? Bel dan met Hester van Rijn (teammanager marketing & communicatie): 035-672 55 00.