Zo kan je dag eruit zien!
Maandagochtend bij Ster. Je dag begint met een kop écht goeie koffie. Terwijl je bij het koffiezetapparaat staat, gaan je gedachten uit naar de interessante Ster-webinar van afgelopen vrijdag waar je aan hebt mee gewerkt. Hoe zou je deze sessie kunnen samenvatten in een leuke, korte terugblik voor onze social media? Vervolgens begin je met het screenen van berichten in de media over Ster, de publieke omroep en ontwikkelingen in medialand.
Zo, de kop is eraf. Nu is het tijd om verder te gaan met het updaten van de social kalender en het inplannen van diverse berichten op de social media kanalen. Daarna maak je een analyse van de bezoekcijfers van onze website uit Google Analytics en analyseer je de statistieken van onze social media activiteiten. Vanuit deze analyse bekijk je hoe we het de volgende keer nog beter kunnen doen en waar we de website kunnen optimaliseren.
Na de lunch(wandeling) kun je er weer tegenaan. Je begint met het schrijven van een pakkend blog over de impact van radioreclame. Hiervoor heb je eerst een zoekwoordenonderzoek gedaan en deze gegevens verwerkt in je blog. Een collega vraagt of je een paar mooie tv-programmamomenten wilt spotten voor een nieuwe promotievideo. Aan het einde van de dag sluit je aan bij een brainstorm over de communicatie met betrekking tot de reclamemogelijkheden rondom de Top 2000. Hoe kunnen we de kansen die dit evenement biedt via LinkedIn en onze online kanalen zo goed mogelijk aan organisaties overbrengen? Als je daarna nog energie over hebt, ga je de sportschool in met een paar collega's.
Geen dag is hetzelfde en dat maakt het werken bij Ster nou net zo leuk. Dus grijp je kans, want vanaf september 2023 hebben wij een plek voor een enthousiaste, hands-on en leergierige student. Benieuwd hoe het eraan toe gaat bij een team marketing & communicatie die opereert op het snijvlak van publieke omroep, merken en publiek? Wij horen graag van je!
Wat ga je doen?
Wie ben jij?
Wat bieden wij?
Periode
September 2023 tot en met januari/februari 2024. 4 dagen per week. Exacte invulling in overleg.
Over Ster
Ster is verantwoordelijk voor de verkoop van reclame op de radio- en televisiezenders en online kanalen van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Dankzij de diverse kwaliteitsprogramma’s van de NPO bieden we adverteerders een groot bereik. Binnen de mediabranche onderscheiden we ons door onze kwaliteit, toegankelijkheid en betrouwbaarheid. Dat zie je niet alleen in ons gedrag naar klanten toe, maar ook bij collega’s onderling.
Onze bedrijfscultuur is open, nuchter, gedreven en markt- en klantgericht. De organisatie is met zo’n 80 medewerkers middelgroot en kent een platte organisatiestructuur, waardoor de communicatielijnen kort en direct zijn. Ster heeft een sterke, toonaangevende positie in de markt en biedt volop ruimte voor nieuwe ideeën en initiatieven. Tot slot: Ster zorgt heel goed voor alle mensen die bij haar werken, dus ook voor stagiairs.
Volkomen vanzelfsprekend natuurlijk, maar toch: Ster gelooft in een inclusieve organisatie, die op haar best is als we een diversiteit aan perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis in huis hebben. Elkaar versterken, daar gaat het om! Iedereen is dus van harte welkom om te solliciteren en bij ons te werken of stage te lopen, ongeacht gender, leeftijd, afkomst, beperking, religieuze- of seksuele oriëntatie.
Interesse?
Wil je bij ons stage komen lopen? Leuk! Upload een gemotiveerde reactie met je cv via onderstaande button. Of mail onze huidige stagiair Maud voor voor meer informatie: maud.bolenius@ster.nl.